PC Horizon: Forbidden West (Nixxes)

Daimon

Moderador
Staff

Following the events of Horizon Zero Dawn, machine hunter Aloy races to save the planet’s crumbling biosphere before vicious storms and a mysterious, unstoppable blight ravages the remnants of humanity. Her mission and the sinister secrets it uncovers will pit Aloy against ever-deadlier foes, taking her to the dangerous frontier of the Forbidden West and the treacherous Burning Shores beyond.

In this complete collection with Horizon Forbidden West and Horizon Forbidden West: Burning Shores DLC, take on more awe-inspiring machines, meet new tribes, and travel to the treacherous archipelago of Los Angeles!

Horizon Forbidden West: Complete Edition will be available for $59.99 USD / €59.99 / ¥7,980 and includes:
  • Horizon Forbidden West for PS5
  • Burning Shores DLC for PS5
  • Digital soundtrack
  • Digital art book
  • Horizon Zero Dawn Vol. 1: The Sunhawk digital comic book*
  • In-game items:
    • Extras in Photo Mode (special pose and face paint)
  • In-game items unlocked via story progression:
    • Carja Behemoth Elite outfit ·Carja Behemoth Short Bow
    • Nora Thunder Elite outfit
    • Nora Thunder Sling
    • Apex Clawstrider Machine Strike piece
    • Resources pack
PC gamers: you won’t have to wait long. In partnership with Nixxes Software, Horizon Forbidden West: Complete Edition is coming to Steam and Epic Games in early 2024. You can wishlist this now:
 
Adorei o primeiro apesar de ao fim de algum tempo o achar repetitivo, por isso a sequela vir para o PC é muito bem-vinda.
Na minha opinião adere demasiado ao formato genérico da maior parte dos open-worlds, passado umas 10 horas já estava burned-out. Ainda assim terminei o jogo e achei a história principal bastante interessante.

Este aqui se experimentar vai ser exclusivamente pelos gráficos, o jogo está com um aspecto excelente.
 
Na minha opinião adere demasiado ao formato genérico da maior parte dos open-worlds, passado umas 10 horas já estava burned-out. Ainda assim terminei o jogo e achei a história principal bastante interessante.

Este aqui se experimentar vai ser exclusivamente pelos gráficos, o jogo está com um aspecto excelente.

Também não me puxou. Já o tentei jogar 2 ou 3x.

A minha mulher, fã dos Tomb Raiders, também chegou a uma parte que encostou o jogo.
 

Horizon Forbidden West Complete Edition on PC features unlocked frame rates, customizable graphics settings and a broad range of performance-enhancing technologies, including NVIDIA DLSS 3 upscaling and frame generation. AMD FSR and Intel XeSS are also supported. For players with high-end hardware and extra headroom, image-enhancing NVIDIA DLAA is also available. The game leverages DirectStorage for quick loading times on PC.
On your journey in the far-future post-apocalyptic world of Horizon, you will discover a variety of highly detailed environments, including lush forests, sunken cities, vast deserts and impressive mountain ranges. With ultra-wide support, you’ll be able to take in the vistas in a panoramic view. Gameplay is supported in 21:9 ultra-wide, 32:9 super ultra-wide and even 48:9 resolutions with compatibility for triple-monitor setups.
Fully customizable mouse and keyboard controls let you traverse the Forbidden West and fight ferocious machines on your PC the way you want to. The game also features extensive controller support, including Steam Input support for remapping and customization of your peripheral of choice to your preferences. Use a PlayStation DualSense controller for the most immersive experience, with adaptive triggers that let you feel the tension in the string of your bow and haptic feedback that makes you feel the impact when you’re engaging in melee combat.

https://blog.playstation.com/2024/0...est-complete-edition-comes-to-pc-on-march-21/
 
A Nixxes devia ficar encarregue de todos os ports ou da maioria dos ports dos jogos da PlayStation para PC.

Mas claro que isto seria num "Mundo ideal", eu compreendo perfeitamente que o tempo, os recursos e a mão de obra do estúdio são limitados.
Mas tenho uma certa confiança depositada na Nixxes. Considero que é o melhor estúdio no que toca a bons ports de jogos da Play para o PC. :)
 
Veremos.
Os ports de jogos da Sony não têm lá muito bom tracking record. Mas sim, em termos de specs são super aceitáveis.

Os das Nixxes têm vindo bons, pelo menos no meu hardware que já é modesto, os jogos correram bem.

E têm a vantagem que adicionam settings e mais settings, o que nos permite adaptar muito bem o jogo ao nosso hardware.
 
Já está na hora de começar a lançar a versão PC em conjunto com a PS5 no lançamento

Se a Microsoft consegue, a Sony também

Jogar estes jogos passado tantos anos, não é a mesma coisa e parece que o ghost of Tsushima vai ser anunciado amanhã para PC

4 anos... 4 anos depois...

Isto não faz sentido nenhum
 
Mais ano menos ano é o que acontecerá. A sony fica a perder muito dinheiro. Tenho é algumas dúvidas relativas à capacidade em fazer bons ports logo no lançamento. A Nixes não consegue fazer tudo.
 
Especialmente depois do sucesso do Helldivers 2.
Não digo que a Sony tem de lançar day one como a Xbox mas podiam lançar os jogos numa janela temporal bem mais pequena.

Mas pronto, finalmente estão a perceber que manter os exclusivos apenas nas consolas não lhes dá o mesmo dinheiro lol
 
Bem, não haja dúvida que a Nixxes merece todos os elogios possíveis no trabalho excecional que faz nos ports para PC

Depois de 2 horas no jogo, a experiência está irrepreensível, com um framerate a 4k120 completamente estável (tudo maximizado) e uma imagem finalmente limpida e cristalina cheia de detalhe gráfico. Muito bom.
 
Back
Topo